Otur

Sitter i skolan nöjd och glad. Första lektionen har gått galant. Det var sista dagen för vårt grupparbete och vi fin-justerade och satte ihop våra delar i grupparbetet. Ibland känns det som att jag är den enda drivande.

Från och med idag tänkte jag vara nyttig förresten. Försöka äta inga eller lite sötsaker. Eller ännu bättre bakar jag Linneás recept som ni hittar på smalmat. Och självklart kommer jag hem och ser att killen har köpt goda bullar från konditoriet.

Idag verkar inte vara min dag för övrigt. Virrig och disträ jag känner mig det senaste. Glömde nämligen mina matematikböcker hemma. Matte är den viktigaste lektionen jag har, läser med nästan dubbel hastighet. Varken jag eller läraren utstrålade glädje över denna händelsen.

Inte nog med det! Husväggarna håller på att saneras där jag bor och jag skulle ut på ett möte. Så öppnar jag ytterdörren i trappuppgången så, inte bara skvättar det utan öser det rengöringsvatten över min fina jacka, håret och sminket. Lyckat!

2 thoughts on “Otur

    • Läs bloggen igen, har uppdaterat den.

      Det är ett argumentationsarbete om legalisering av dödshjälp i Sverige. Väldigt – politiskt! ^^

      Kul att du läser! Har i alla fall EN läsare. Det är en början!

Leave a Reply

